گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی
گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی

یشم یا جید

خواص درمانی یشم یا جید

توضیحات:به‌عنوان محترم‌ترین سنگ در مشرق زمین شناخته شده‌است. در مشرق زمین جید را به‌عنوان مظهری از صلح و آرامش می‌شناسند. زیرا دارای اثرات آرام‌بخش فوق‌العاده‌ای است. جید دارای اثرات عمیقی است و در طول زمان موجب بالا بردن آگاهی افراد می‌شود، تاثیرات منفی را به خود جذب نمی‌کند ولی ارتعاشات درمان‌کننده‌ای را به‌طور مداوم از خود منتشر می‌کند. جید و افراد خانواده‌اش (نفریت و ژادئیت) در رنگ‌ها و الوان دوست‌داشتنی و متنوعی دیده می‌شوند.

سنگ یشم شادی عمیقی در روح ایجاد می کند به همین علت سنگی مناسب برای مدیتیشن است.این سنگ به زندگی احساسی ما تازگی می بخشد و آن را اصلاح و ما را متعادل می کند. نوسانات آرام بخش و موزون یشم باعث تعادل در تمامی بدن می شود. این سنگ طرز کار غدد را حمایت و تشنج و بیماری ریه را درمان می کند.


انواع رنگ و خواص آنها:سفید، کرم، زرد، ارغوانی، بنفش، سبز، سرخ: رنگ‌های سفید روشن یا کرمی رنگ اثرات تسکین‌ دهنده‌ای را برروی سیستم عصبی عمومی دارند. رنگ‌های ارغوانی روشن و بنفش اقاقیایی، با مرکز قلب در ارتباطند و احساسات را آرام کرده و متعادل می‌سازند. رنگ‌های سبز تیره‌تر و سبزهای سلطنتی، اثرات درمان‌کننده و متعادل‌کننده‌ای را برروی کل موجودیت فرد دارند. جید میل فداکاری را که با رشد احساسی مرتبط است به‌وجود می‌آورد. یشم سرخ ارتعاشات منفی را از بین می برد و ما را در برابر همه نفوذ ها و نیرو های شوم و بد یمن حمایت می کند. این سنگ باعث رقت قلب، عاطفه و درک و فهم می شود. همچنین باعث تسکین عوارض روده ای، نفخ و یبوست می شود و نیز معده را تقویت کرده و حالت تهوع را از بین می برد. در ضمن لحظه تولد نوزاد، یعنی زایمان را بدون درد می کند. سنگ یشم زرد خیلی شبیه یشم سرخ است و باعث دیدن رویاهای لذتبخش در خواب می شود، نگرانیها را از بین می برد و موجب قابلیت درک و حساسیت می شود. یشم زرد پوست را تصفیه می کند، حس بویایی را زیاد می کند و عمل کبد، کلیه ها و کیسه صفرا را نیز افزایش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.