گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی
گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی

اوپال

کلیات خواص اوپال

اوپال از سلیکاهای آبدار است که با دمای پایین ته نشین می شود و جزو سنگ های رسوبی به حساب می آید و می تواند در ترک ها، اتصالات و حفره ها، صخره های رسوبی، آتش فشانی و دگرگونی ته نشین شود. معمولا 3 تا 30 درصد اوپال، آب است. سختی آن 5.5 – 6.5, وزن مخصوص 1.98 – 2.5 و ضریب شکست 1.37 – 1.52 است. شفافیت آن می تواند از شفاف تا مات باشد. هرچند زمینه سنگ اوپال، تیره تر باشد تا پدیده آن واضح تردیده شود، با ارزش تراست، پس به طور کلی اوپال سیاه (black opal) از اوپال سفید (white opal) ارزش بیشتری دارد. اوپال را هم مثل مروارید باید هر چند وقت یکبار در آب گذاشت. ترکیب شیمیایی اوپال nH2O.Sio2 بوده غیر کریستالین، ژل کریستالی جامد است. 

واژه‌ «اوپال‌» از کلمه‌ هندی‌ به‌ معنای‌ «سنگ» مشتق‌ شده‌ و در فرهنگ‌ سانسکریت‌ به‌ معنای‌ «سنگ‌ قیمتی» است. اوپال‌ به‌ طلسم‌ خوشبختی‌ معروف‌ است‌ و به‌ خاطر هفت‌ رنگ‌ بودن‌ آن‌ اکثر هنرمندان‌ به‌ خصوص‌ نقاشان، موسیقی دان‌ها و هنرپیشگان‌ از آن‌ استفاده‌ می ‌کنند.
اوپال (Opal) با طیف هاى نورى رنگین کمانى که دارد در رنگهاى گوناگون یافت مى شود. محل کشف آن استرالیا، برزیل، مجارستان، چکسلواکى مى باشد. براى چاکراى تاج سر استفاده مى شود. این سنگ به طلسم خوشبختى معروف است. اوپال براى درمان ناراحتى هاى معده، روده، جریان خون بسیار مفید است. گلبول هاى قرمز خون را افزایش مى دهد. اوپال سفید چشم هاى مارا بر زندگى و افکار درونى باز مى کند و باعث تقویت صفت هاى خوب مى شود.

اپال در رنگهای مختلفی چون سفید (شیری)، خاکستری، آبی، سبز،ن ارنجی و قرمز یافت میشود.واژۀ اپال از کلمه ای هندی به معنای «سنگ» گرفته شده و به سه گروه اصلی تقسیم میشود :

1- اپال های گرانبها که پدیده زیبای «اپالسنس» دارد،رنگهای متعدد را در طیف نوری پدید می آورد و از زوایای مختلف به صورت های گوناگونی دیده میشود.

2- اپال به رنگهای زرد و قرمز آتشی که به اپال آتشین معروف است.با وجود این،پدیده اپالسنس در این سنگ وجود ندارد و معمولا غیرشفاف است و در مقابل فشار بسیار حساس و شکننده است.

3- اپال های معمولی که نوعی مات و بدون درخشش و به رنگهای مختلف اپال است.

آب همواره در اپال به خصوص اپال های گرانبها وجود دارد و لکن مقدارش متغیر است که با گذشت زمات با تبخیر و خروج آب از کانی اپال، باعث ترک خوردگی و تضعیف پدیده هفت رنگی در آن میگردد که با اشباع این سنگ از آب یا روغن از بروز ترک خوردگی و تضعیف این پدیده می توان جلوگیری کرد.لذا بهتر است برای حفظ زیبایی اپال، آنرا در پنبه ای مرطوب نگهداری کرده و یا زیاد در آب قرار دهند و از حرارت دادن آن حتی به مقدار کم و قرار دادن آن در مقابل خورشید و تماس آن با مواد شیمیایی مانند لوازم آرایشی پرهیز کنند.

خواص و فواید

اپال انرژی های درونی بدن را تقویت میکند و در تقویت دستگاه گوارش به ویژه کمک به معده در هضم غذا مؤثر است. همچنین به خونسازی بدن کمک میکند و گردش خون را تنظیم مینماید و برای درمان سرطان خون نیز مفید است.اپال نیروهای منفی شخص را به خود جذب میکند،نگرانی و افسردگی را تسکین میدهد و از سستی و بیحالی باز میدارد و برای درمان روده، درد شکم، فشار خون، استخوان درد، افسردگی مفید است. نگاه‌ کردن‌ به‌ این‌ سنگ‌ زیبا، چشم‌ها را به‌ روی‌ زندگی‌ باز می ‌کند و باعث‌ ایجاد شعف‌ و امید، و تقویت‌ صفات‌ نیکو خواهد شد.

text-align: justify;
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.