گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی
گوهرها و خواص آنها

گوهرها و خواص آنها

خواص درمانی و معنوی گوهرها و سنگهای قیمتی

سنگ ماه تولد تیر

سنگ متولدین نخستین ماه تابستان «گارنت» است که به رنگ تیره و شبیه یاقوت قرمز در طبیعت دیده می شود. گارنت سنگ حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می کنند. این سنگ برای استحکام دیواره های سرخرگ، تقویت چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می شود. گارنت بیماریهای زنانگی را بهبود می بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می گذارد.


خواص کلی گارنت ها

خانواده گارنت دارای بیش از 10 نوع مختلف با ساختارهای شیمیایی مشابه است. تفاوت جزئی بین انواع گارنت در رنگ، وزن مخصوص (چگالی) و ضریب شکست آنهاست. نام گارنت از کلمه لاتین Granatius به معنی دانه (Seed) گرفته شده است. به دلیل آنکه معمولاً به صورت کریستال های کوچک و گرد یافت می شوند. رایج ترین شکل ساختار کریستالی برای گارنت Cubic است.
رنگ قرمز بیشتر در گارنت دیده می شود ولی در رنگ های دیگر چون سبز، زرد کمرنگ تا زرد روشن و نارنجی آتشین یافت می شود. بسیاری از این رنگ ها کمیاب و زیبا هستند.
گوهرشناسان گارنت را به 6 دسته ی اصلی تقسیم کرده اند:

• Pyrope
• Almandine
• Spessartine
• Grossular
• Andradite
• Uvaravite

امروزه گارنت در آفریقا، هند، روسیه و آمریکای مرکزی و جنوبی یافت می شود. Almandine garnet قرمز تیره و نسبتاٌ قهوه ای یا قرمز است . Pyrope Garnet با کیفیت می تواند به یاقوت قرمز تیره بسیار شبیه باشد .Uvarovite garnet دارای رنگی شبیه زمرد بوده و در سایزهای بسیار کوچک یافت می شود.

خواص درمانی

سنگ متولدین نخستین ماه تابستان گارنت است که به رنگ تیره و شبیه یاقوت قرمز در طبیعت دیده می‌شود. گارنت سنگ حامی مسافرینی است که با کشتی سفر می‌کنند. این سنگ برای استحکام دیواره های سرخرگ، تقویت چشم و درمان سرطان در مراحل اولیه آن کارایی دارد. اثرات این سنگ میان زنان بیشتر نمایان می‌شود. گارنت بیماریهای زنانگی را بهبود می‌بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگی اثر مثبت می‌گذارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.